برنامه رشد شاخص‌های سلامت در سایه اعمال تحریم‌های ظالمانه / فعالیت ۱۷۰۰ شرکت دانش بنیان فعال در حوزه سلامت 

وزیر بهداشت گفت: نقش دیپلماسی سلامت در دیپلماسی‌های مختلف مهم ارزیابی شده است و موضوع سلامت مسئله‌ای مشترک در بین تمام کشور‌های دنیاست.  

بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت در مراسم دیدار با سفیران کشورهای هدف و نمایندگان سازمان های بین المللی سلامت محور گفت: همکاری های حوزه سلامت در بین کشورها نیازمند تعامل است و در دوران کرونا بر همگی ثابت شد که سلامت مردم دنیا جز با همکاری و تعامل کشورها امکان پذیر نیست. 

به گفته وی نقش دیپلماسی سلامت در دیپلماسی های مختلف مهم ارزیابی شده است و موضوع سلامت مسئله ای مشترک در بین تمام کشورهای دنیاست. 

او ادامه داد: ایجاد دسترسی عادلانه به خدمات مختلف در حوزه سلامت باید مورد توجه کشورها قرار بگیرد. ادغام آموزش با بهداشت و درمان سبf جهش و پیشرفت چشمگیری در حوزه های مختلف سلامت شده است. 

عین اللهی افزود: مرگ و میر مادران باردار و نوزادن کاهش، امید به زندگی افزایش پیدا کرده، دسترسی به خدمات سلامت ارتقا پیدا کرده و شاخص های سلامت رشد پیدا کرده است. الان بیش از ۹۵ درصد از داروهای مورد نیاز کشور توسط شرکت های داخلی تولید می شود. 

وزیر بهداشت ادامه داد: پیشرفت ایران در حوزه سلامت در شرایطی به وقوع پیوست که  تحریم های یکجانبه استکبار جهانی بر کشور اعمال شده است. ایران آمادگی داشته تا در زمینه تجهیزات پیشرفته پزشکی و درمان بیماران همکاری های لازم با دیگر کشورها را داشته باشد.  

او افزود: ایران با ۶۷ دانشگاه علوم پزشکی، ۲۲ هزار عضو هیئت علمی و ۸۵۰ مرکز تحقیقاتی خدمات خوبی را ارائه می دهد. در حال حاضر  ۱۷۰۰ شرکت دانش بنیان فعال در حوزه سلامت داریم. 

سعید کریمی، معاون درمان وزارت بهداشت نیز گفت: در ایران ۱۱۰۰ بیمارستان و بیش از ۱۵۰۰۰ تخت بیمارستان در این دو سال راه اندازی شده است.  در کشورمان ۱۱۰ مرکز درمان ناباروری سطح دو، ۶۰ هزار پزشک متخصص و فوق تخصص، ۹۰ هزار پزشک عمومی و ۳۰ هزار مرکز درمانی داشته که  مشغول به ارائه خدمات به مراجعه کنندگان هستند. 

به گفته وی در سال گذشته ۱۰۱۶ پیوند در کشور انجام شده است. الان ۳۰ مرکز پیوند کلیه و ۱۱ مرکز پیوند کبد و ۱۱ مرکز پیوند قلب داریم. 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار